Fiat - kawał historii motoryzacji...


Fiat 500 jest następcą modelu Fiat 500 Topolino (1936-1955). Wziął swoją nazwę od pojemności dwucylindrowego chłodzonego powietrzem silnika wynoszącej niemal 500 cm³ (dokładnie 479).








Modele Fiata:
126p/Maluch
Albea
Bravo
Cinquecento
Ducato
Fiat 500
Freemont
Grande Punto
Idea
Idea
Linea
Palio
Panda
Regata
Ritmo/Strada
Scudo
Sedici
Seicento
Strada
Tempra
Uno
Campagnola

Idea

Fiat Idea - model samochodu osobowego minivana marki FIAT produkowany we Włoszech w latach 2003-2012 oraz w Brazylii od 2005 roku. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowe Fiata Punto II. Samochód został zaprezentowany w 2003 roku jako mniejsza alternatywa dla Multipli. W lipcu 2005 roku uruchomiono produkcję w Fiat Automóveis w Betim w Brazylii. We wrześniu 2005 roku wprowadzono drobne zmiany zewnętrzne, jak kolor atrapy chłodnicy oraz zmienione klosze świateł. Silnik 1,2 dm³ (80 KM) zastąpiono jednostką 1,4 dm³ (77 KM, 95 KM). Dodano też diesle 1,3 dm³ o mocy maksymalnej 70 KM i 90 KM. W tym samym roku wprowadzono do produkcję bliźniaczą odmianę pod marką Lancia o nazwie Musa. W sierpniu 2006 roku w Brazylii wprowadzono uterenowioną odmianę Adventure, a w 2007 roku auto z powodu zbyt niskiej sprzedaży zostało wycofane z polskiego rynku motoryzacyjnego. W 2010 roku auto przeszło gruntowny face lifting[2]. Pojazd otrzymał m.in. nowy grill, reflektory, kierunkowskazy w lusterkach[3]. Wśród wyposażenia przedziału pasażerskiego na uwagę zasługuje centralnie umieszczony zestaw wskaźników oraz przesuwana i składana kanapa tylna. Automatyczna skrzynia biegów z trybem sekwencyjnym jest oferowana pod nazwą Dualogic. Standardowo pojazd posiadał ABSy, 2 poduszki powietrzne oraz przednie elektryczne szyby. Opcjonalnie auto wyposażyć można było w 6 poduszek powietrznych, ESP, elektrycznie sterowane tylne szyby oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka.
html map